INFORMATION FOR
uc.cl / Academic Staff / Investigadores Teología y Psicología presentan libro que analiza la evolución de las creencias religiosas en jóvenes universitarios
tit-academicos-ingles

Our Faculty members are critical for the University. They specialize and update their knowledge, and  focus their teaching and research on training professionals of excellence and developing science, innovation and the country's prosperity.

professors2015 mas3  fulltime-2015 mas3 fulltime-acd
RSS Académicos
Investigadores Teología y Psicología presentan libro que analiza la evolución de las creencias religiosas en jóvenes universitarios Print

¿Cómo están viviendo la fe religiosa los jóvenes de nuestra universidad?, es parte de las preguntas que respondió la publicación. Joaquín Silva, decano de la Facultad de Teología, Jorge Manzi y Roberto González, profesores de la Escuela de Psicología UC, son tres de los autores del estudio que dio origen al libro.

academicos mideuc intra teologia

En la Sala Colorada del Centro de Extensión, se presentó el libro Jóvenes, cultura y religión: La evolución de las identidades, creencias y prácticas religiosas en jóvenes universitarios (Ediciones UC), producto de un estudio longitudinal que indagó en la identidad religiosa de los estudiantes UC entre 2007 y 2012. La investigación estableció cuáles son sus principales creencias y la estabilidad y cambio de éstas a través de los años, además de la dimensión práctica de la religión.

Más detalles en este artículo de Prensa UC.

my-UC-Portal

From here you will be able to:

Review Academic Calendar

Outstanding Faculty Members

• National Awards
  • International Awards
  • Excellence in Teaching Award Recipients
  • Emeritus Professors
bernabegavick

Bernabé Santelices

Faculty of Biological Sciences

Tenured Professor in the Faculty of Biological Sciences, he got the National Award on Natural Sciences on 2012 for his contribution on the development and cultivation of seaweed species in Chile.

juancarlosok

Juan Carlos Castilla

Faculty of Biological Sciences

Tenured Professor in the Faculty of Biological Sciences he got the Midori Prize for Biodiversity for his outstanding contributions on the conservation and sustainable use of biodiversity.

ricardo-aravena-pred

Ricardo Aravena

Faculty of Mathematics

Professor of the Faculty of Mathematics, he received the Excellence in Teaching Award in 2012.

List of the 22 professors awarded with the Excellence in Teaching Award 2012

cury home

Enrique Cury

Faculty of Law

Past professor of the Faculty of Law, he received a late recognition as an Emeritus Professor for 2013.

List of Emeritus Professors 2013